Az ökoiskolai munkacsoport tagjai: az iskola valamennyi pedagógusa
Legfontosabb feladatunk a tanulók környezettudatos szemléletének kialakítása, folyamatos fejlesztése.
1. A megvalósítás lehetőségei, módjai:
személyes példamutatás
önképzés
a környezet folyamatos szépítése, esztétikus, zöld környezet kialakítása az iskola falain belül, az iskolaudvaron és az iskola közvetlen környékén
az iskolabüfében egészséges, frissen készített élelmiszerek forgalmazása
az anyag- és energiatakarékosság, az újrafelhasználás és az újrahasznosítás, valamint a szelektív hulladékgyűjtés népszerűsítése (kihelyezett műanyagot és papírt szelektáló szemetesek)
a média rendszeres tájékoztatása az aktuális eseményekről, a fenntarthatóság népszerűsítése a helyi médiában
az egészséges életmódra és a fenntarthatóságra nevelés rendszeresen megjelenik a tanórákon és a tanórákon kívüli foglalkozásokon
újrahasznosítható papírhulladékok, a műanyag kupakok és a használt szárazelemek folyamatos és szelektív gyűjtése
a természet tiszteletére nevelés
környezettudatos magatartás kialakítása a mindennapokban
a diákönkormányzat felelősségvállalásának fejlesztése
a pedagógusok szakmai képzettségének, módszertani kultúrájának fejlesztése
felismertetni a tanulókkal, hogy ők maguk is tehetnek környezetük biztonságosabbá, szebbé, esztétikusabbá tételéért
olyan képességek kialakítása a tanulókban, melyek a későbbiekben is elősegítik a természeti és a társadalmi környezet fenntartható működését.
2. Az iskola környezetbarát működésének kialakítása, fenntartásaszelektív hulladékgyűjtés megvalósítása
a tantermek és az iskola környezetének tisztán tartása
a tantermek zöldítése
az iskola körüli zöld területek kialakítása, gondozása
madárbarát iskolaudvar kialakítása
víz- és energiatakarékosságra való nevelés
egészséges iskolabüfé működtetése
3. A környezettudatos szemléletet népszerűsítő iskolai programok szervezésepályázatok
projektnapok
versenyek
kirándulások